Соціальні мережі в Інтернеті, які є частиною життя наших дітей. |
|
На сьогоднішній день для спілкування та самовираження, наші діти в Інтернеті обирають «молоді» соціальні мережі. Що це за контент, які переваги та в чому їх недоліки? Одна з найвідоміших сучасних соціальних мереж є Instagram. ЇЇ було створено для обміну світлинами. Тут можна обробляти фото за допомогою фільтрів та транслювати своє життя в прямому ефірі. Instagram приваблює яскравими та цікавими акаунтами улюблених зірок та ідеальним життям ідеальних людей. І переглядаючи їх світлини та відео може здатися, що життя у всіх навколо чудове і лише у тебе проблеми. Це може засмутити дорослу людину, що вже казати про дитину. Популярність в Instagram вимірюється лайками та кількістю підписників. Іноді діти для того, що отримати більше лайків можуть постити екстремальний чи небезпечний контент. Наймолодшою соцмережею є TikTok. Спочатку він був майданчиком для коротеньких відео. Де користувачі відтворювали відому пісню під фонограму. На сьогодні мета сервісу – розваги. Дуже популярні челенджі та «парні відео», де один учасник повторює рухи чи дії іншого. Тут популярним може стати кожен. І не потрібно лайків чи витрати грошей. І в чому небезпека? Небезпечні челенджі, де вимагається від учасників екстремальних чи необдуманих вчинків. А ще імовірність булінгу. Не всі користувачі розуміють відео. І іноді один жарт може перетворитися на декілька, а від цього один крок до цькування. Дуже схожий додаток на TikTok це Likee. Тут гонитва за популярністю. Відео з’являються у стрічках друзів чи загальній стрічці, де їх можна коментувати та лайкати. Небезпечним в усіх соцмержах є овершеринг (публікація даних про себе). Наприклад, відео з будинку, на якому вказані геодані, може стати непоганою наводкою для зловмисників. Аби навчити дітей бути обережним і вчасно розпізнавати загрози, варто дотримуватись правил безпеки в інтернеті.
Ми, дорослі, обов'язково проаналізуймо свою поведінку – чи не занадто багато часу проводимо в інтернеті? Адже діти прагнуть брати приклад з нас!
|
|
Проблема жорстокого поводження з дітьми (інформація для батьків) Обов’язок держави та суспільства захищати права дитини, зокрема право на життя та фізичну недоторканність; право не бути об’єктом знущань чи жорстокого, нелюдського або принизливого поводження; право на здоровий і безпечний розвиток тощо. Доведено, що жорстоке ставлення негативно позначається на всіх аспектах фізичного, психічного та соціального становлення дитини, ускладнює процеси її зростання й дорослішання, унеможливлюючи встановлення зрілих, безпечних відносин між дитиною та навколишнім світом, суспільством, окремими людьми. Насильство над дітьми або жорстоке поводження з дітьми — це фізичне, психологічне, сексуальне насильство або відсутність виховання та піклування над дітьми батьками, особами-опікунами чи сторонніми людьми, які займаються доглядом за дітьми.
|
|
Насильство над дітьми може включати в себе будь-яку дію насильницького характеру, нехтування, зловживання або нездатність, небажання чи невміння виховання і турботи за дітьми від батьків чи інших осіб, що призводить до фактичної або потенційної шкоди дитині.Згідно ВООЗ, насильство над дітьми є глобальною проблемою з серйозними довічними наслідками. За статистикою, чверть усіх дорослих піддалися фізичному насильству в дитинстві. Наслідки жорстокого поводження з дітьми включають порушення фізичного та психічного здоров'я протягом усього життя, а соціальні та професійні результати можуть врешті-решт уповільнити економічний та соціальний розвиток країни.Сім'я є середовищем для фізичного, духовного, інтелектуального, культурного, соціального розвитку дитини, її матеріального забезпечення і несе відповідальність за створення належних умов для цього. У щоденній метушні та турботах варто не забувати що наші діти потребують постійної уваги, допомоги, підтримки і схвалення. Дуже важливо цілеспрямовано будувати взаємостосунки з дітьми, частіше посміхатися їм у спілкуванні, обіймати і говорити лагідні слова.
|
|
Батькам першокласників про НУШ. Мабуть, про адаптацію першокласників до Нової Української Школи (НУШ) сказано і написано найбільше, однак щороку батьки і діти мають ті самі шкільні проблеми, що і їх попередники. Звичайно, за два тижні до початку навчального року морально підготувати дитину з порушеннями адаптації неможливо. Але й для дітей без психологічних проблем перше вересня і кілька тижнів після нього перетворюються на суцільний стрес. Як підготувати дитину до нових ситуацій у школі? |
Мотивація. У перші дні в школі будь-яка дитина, зважаючи на особливості характеру, може реагувати на незнайому для неї ситуацію: надмірно соромитися, боятися, часто дратуватися. Особливо це стосується дітей, які не ходили в дитячий садок. Тим, хто вже звик до колективу, призвичаїтися буде значно легше. Та, незалежно від цього, основне завдання батьків перед початком навчання — сформувати в дитини мотивацію до школи. Адже майбутній школяр повинен знати, для чого він іде до школи. |
При цьому варто зробити акцент на користі навчання саме для нього, а не відмахуватися стандартними фразами: «бо всі ходять до школи» або «бо так треба». Наприклад, першачка можна зацікавити тим, що в школі він познайомиться з ровесниками, дізнається багато цікавого. Таким чином поступово сформується бажання йти в перший клас.
Багато дітей схильні до частих застудних захворювань, що не тільки послаблюють організм, а й ведуть до формування осередків хронічної інфекції: хронічних тонзилітів, гайморитів і т.д. Ці захворювання, які, на перший погляд, не є надто небезпечними, насправді стають причиною хронічного отруєння організму і призводять до зниження загального тонусу, працездатності, стійкості до навантажень, у тому числі й розумових. Важливою причиною підвищеної стомлюваності багатьох першокласників є й те, що початок шкільного навчання збігається з періодом інтенсивного зростання, так званим ростовим стрибком. У цей період дозрівання нервової регуляції і серцево-судинної системи часто відстає від бурхливого росту кістково-м’язової системи. Зовні доросла дитина насправді виявляється менш стійкою до різних навантажень до того моменту, доки організм знову набуде гармонійної рівноваги. Тим більш уразливою під час ростового стрибка стає ослаблена дитина. Втім тут є й інша небезпека. Трапляється так, що батьки, надмірно опікуючись хворобливою дитиною, заважають формуванню в неї самостійності, уміння долати труднощі, адекватної самооцінки, що зрештою теж позначається на її успішності. |
Батькам п'ятикласників Другий шкільний переломний період — перехід у середню школу. Звичайно, він набагато легший, ніж у першому класі. Адже школяреві вже не потрібно звикати до нового розпорядку дня і колективу. Але в п’ятому класі все-таки з’являються нові обставини: одразу багато нових і складних предметів, а головне — не один учитель, а багато. Кожен зі своїми правилами, вимогами і характером. Тут і розпочинаються перші конфлікти з викладачами. Основне завдання батьків у цей період — зберегти авторитет учителя. Пояснюйте дитині, що поганих людей не буває, просто у кожного свої особливості, — радить психолог. |
|
У жодному разі не обговорюйте учителя при дитині, не допускайте негативних висловлювань на його адресу. Це тільки погіршить ситуацію. Краще, по можливості, її згладити. Наприклад, пояснити надмірну строгість педагога можна тим, що він вважає: учні здатні на більше і так спонукає їх працювати краще. Звичайно, варто особисто поспілкуватися з учителем, але обов’язково наодинці. (За матеріалами сайту МОНУ) |